old news

Bild från En midsommarnattsdröm-eller hur prinsessan blev så modig"

Vill du spela våra pjäser? (2017-10-11)

Nu finns två av våra pjäser, "En drömsaga" och "Esmas Drömmar" på ATRs förlag. Det betyder att dom kan hyras av andra teatergrupper!

Projektbidrag

Kulturföreningen Sticket har erhålllit  projektpengar av Region Jönköping för att driva projektet Sagoskogen. Ett projket riktat mot nyanlända barn. Projektet ägde rum 10-11/1 2017 i Jönköping och 12-14/1 2017 i Värnamo. Det innehöll två delar. vi spelade "Trolljakt" och hade sedan en workshop med barnen med docktillverkning och hur man kan göra teater.

Premiär på ny pjäs

På läslovet (2016) hade vi premiär för vår nya pjäs "En midsommarnattsdröm-eller hur prinsessan blev så modig"

Vi spelade på Huskvarna teater för fritidsbarn från olika skolor i Huskvarna.

Trolljakt

Under vintern och våren (2016) har vi besökt asylboenden i Jönköping och Gislaved och spelat Trolljakt. Vi har fått ett fantastiskt fint mottagande av både barn och vuxna!

stipendium från Rotary

Den 7/6 (2016) hade vi det stora nöjet att ta emot ett stipedium från Rotary i Jönköping. Stipendiet var på 7500 kronor och togs emot vid en middag på Grand Hotel i Jönköping. Stipendiet delades ut för vårt arbete på evakueringsboenden. Vi tackar och bockar och lovar att fortsätta den inslagna vägen!

Publikrekord i Mjölkafållan!

Den 18/6 spelade vi föreställningen "Esmas drömmar" i Mjölkafållan Huskvarna och i hamnparken, Jönköping. I Mjölkafållan var det trångt i slänten där publiken satt, då ca 450 personer kom för att titta. Vi vill tacka alla som kom för denna upplevelse! Hoppas vi ses igen!

Kulturföreningen Sticket är stolta mottagare av ABFs stipendie

Onsdagen den 16/4 (2015) mottog Kulturföreningen Sticket ABF i Jönköpings Läns kulturstipendie. Detta i samband med ABFs årsmöte där vi framförde "Mötet". Vi tackar och bockar och ser framemot mer gott samarbete med ABF.

Bilder från En liten julsaga på Spira 2013

Senaste kommentarer

Välkomna!

Vill gärna boka tre biljetter till föreställningen 2:a april!

Hej Va kul! Jag mailar er, hittade adressen info@ojahembygd...

Gemla Hembygdsförening kan vara intresserade av någon av Era föreställningar